Social Media Advertising voor Artishock

Social media advertising

We adverteren op sociale mediaplatforms om je bedrijf, producten of diensten te promoten. Dit doen we aan de hand van het see, think, do, care model. Met dit model kunnen we voor Social media advertising een gestructureerde en effectieve aanpak ontwikkelen om potentiële klanten aan te trekken, te converteren en te behouden. Het is een krachtig instrument dat kan helpen om je online aanwezigheid te optimaliseren en je bedrijf naar nieuwe hoogten te tillen. Hoe dit er precies uitziet is voor elke organisatie anders. Bij het kledingmerk Artishock zag dat er als volgt uit. 

See fase Social Advertising

In de See-fase draait alles om opvallen in de menigte. Dit is het moment waarop potentiële klanten je voor het eerst opmerken. Vergelijk het met een interessante winkel in een drukke winkelstraat: je moet opvallen tussen alle andere winkels om de aandacht te trekken. Dit doen we door aantrekkelijke sfeer foto’s en video’s uit te leveren zodat de doelgroep je merk gaat herkennen en er een bepaald gevoel bij krijgt.

Think fase | Social media advertising

Zodra de aandacht is getrokken, is het tijd om interesse te wekken. In de Think-fase willen potentiële klanten meer te weten komen over wat je te bieden hebt. Vergelijk het met een etalage die nieuwsgierigheid opwekt: mensen blijven staan en overwegen of ze naar binnen willen gaan. Online wordt dit bereikt door boeiende content aan te bieden die vragen beantwoordt, problemen oplost en het vertrouwen van de doelgroep opbouwt. 

Do Fase social ads

Nu is het moment aangebroken om de doelgroep aan te zetten tot actie. In de Do-fase willen we dat ze overgaan tot een concrete actie, zoals het kopen van een product, het aanvragen van meer informatie of het inschrijven voor een nieuwsbrief. Vergelijk het met een winkel waar mensen daadwerkelijk iets kopen. 

 

Care Fase

Ten slotte draait alles in de Care-fase om het behouden van klanten en het opbouwen van langdurige relaties. Dit is het moment waarop je bestaande klanten blijft boeien, ondersteunen en betrekken, zodat ze terugkomen en mogelijk zelfs ambassadeurs van je merk worden. Een krachtige tool hiervoor is e-mail marketing of het organisch interessante content delen op social media. En ook dit kunnen we voor jou verzorgen! Neem contact met ons op!

do fase socia advertising

Tevreden over Social Advertising

En de grote vraag is natuurlijk, is de klant tevreden? Lees hieronder de reactie van marketing manager Marli Strijbos!

“Dankzij regelmatige bijeenkomsten, goede communicatie en creatieve input ervaren we goede ondersteuning. Er wordt goed met ons meegedacht over hoe we onze (online) marketingactiviteiten kunnen verbeteren en we merken ook daadwerkelijk verschil! We raden Aangenaam zeker aan en kijken uit naar verdere successen.”

Meer weten over Social advertisement en wat we hierin kunnen beteken voor jouw bedrijf? Neem gerust contact emt ons op, we staan je graag te woord.